Ταυτόχρονα, τα πρώτα χιόνια έπεσαν στα βουνά ολόκληρης της χώρας και η προσμονή για «λευκά» Χριστούγεννα αναθερμαίνει τα σχέδια των οικογενειών για εξορμήσεις στα χιονοδρομικά κέντρα και τους γραφικούς ορεινούς οικισμούς. Ευτυχώς, εδώ στην Ημαθία έχουμε πολλά αξιοθέατα να επιδείξουμε, ο τόπος μας είναι πλούσιος σε φυσικές ομορφιές και έχει δύο από τα πιο γνωστά χιονοδρομικά κέντρα στην Ελλάδα. Το θέμα είναι πώς τα επιδεικνύουμε; Πώς περιμένουμε να μας θυμηθούν και να έρθουν οι επισκέπτες; Τι κάνουμε για να εξασφαλίσουμε στην Ημαθία την προβολή που της αρμόζει;
Την περασμένη Κυριακή, όπως κάθε εβδομάδα, αγόρασα από τα περίπτερα σούπερ μάρκετ αρκετές εφημερίδες. Γέμισε ο τόπος περιοδικά, ένθετα, διαφημιστικά και dvd. Από τον πακτωλό των εντύπων που ξεφύλλισα, τον περισσότερο χρόνο αφιέρωσα στα περιοδικά και κάποιες ειδικές εκδόσεις με προτάσεις για τις λεγόμενες «χειμερινές αποδράσεις».
Λαμπερή… απουσία για άλλη μια χρονιά η Ημαθία! Καμία αναφορά ούτε στο Σέλι, ούτε στα Πηγάδια, ούτε στη Νάουσα, ούτε στη Βέροια. Αντιθέτως, διάβασα πόσο καλά θα περάσω στην Καρδίτσα, στη Φωκίδα, στις Σέρρες, στη Ροδόπη, στην Ξάνθη, στην Κοζάνη, στην Πέλλα, στη Λάρισα και την Αιτωλοακαρνανία…
Είχα γράψει πριν μερικά χρόνια ένα κείμενο για την, ελλιπή κατά τη γνώμη μου, τουριστική προβολή του νομού μας. Τότε μου είχε αποστείλει μια εξαιρετικά εμπεριστατωμένη απάντηση ο αρμόδιος υπάλληλος της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, κ. Γιώργος Σαλιάγκας. Φυσικά, σκοπός μου δεν ήταν να αμφισβητήσω τη δουλειά που γίνεται από τη Νομαρχία για την προβολή της Ημαθίας. Επανέρχομαι σήμερα και εκφράζω την παρακάτω απορία. Είναι δυνατόν με τον τομέα του τουρισμού να ασχολείται ένας και μόνο άνθρωπος; Όσο φιλότιμος, όσο έμπειρος και να είναι (που είναι ο κ. Σαλιάγκας), δεν απαιτεί επιπλέον στελέχωση το συγκεκριμένο τμήμα; Ο κάμπος μας αργοπεθαίνει, οι δουλειές λιγοστεύουν και ενώ οι περισσότεροι νομοί της Ελλάδας επενδύουν στον τουρισμό, εμείς χάνουμε συνεχώς έδαφος.
Γνωρίζω εκ των προτέρων ότι η επίσημη δικαιολογία των αιρετών είναι η έλλειψη οικονομικών πόρων. Όμως, αυτήν την δικαιολογία δεν μπορώ να τη δεχτώ γιατί βλέπω ότι άλλοι νομοί προβάλλονται πολύ περισσότερο από τον δικό μας. Πώς γίνεται αυτό; Αυτοί έχουν και εμείς δεν έχουμε; Αν συμβαίνει κάτι τέτοιο, τότε το πρόβλημα που προκύπτει είναι η αδυναμία των αιρετών να διεκδικήσουν, να κερδίσουν, να δημιουργήσουν. Πιστεύει κανείς ότι με την έκδοση όμορφων φωτογραφικών λευκωμάτων η προβολή της Ημαθίας είναι επαρκής και ανταγωνιστική; Αξίζει να σημειωθεί ότι τέτοια λευκώματα – τουριστικοί οδηγοί κοστίζουν ακριβά, ενώ απευθύνονται σε πολύ περιορισμένο κοινό, αφού πωλούνται μόνο σε βιβλιοπωλεία.
Καταλήγοντας, το τουριστικό προϊόν πρέπει να αποτελέσει βασικό πυλώνα ανάπτυξης της Ημαθίας. Απαιτούνται πολλά και ικανά στελέχη που θα ασχοληθούν αποκλειστικά με την τουριστική προβολή του τόπου μας. Εξάλλου, το τουριστικό προϊόν έχει πλέον χωριστεί σε υποκατηγορίες, που η καθεμία θα απαιτούσε την αποκλειστική απασχόληση τουλάχιστον ενός ανθρώπου. Χειμερινός τουρισμός, αγροτουρισμός, θρησκευτικός τουρισμός, συνεδριακός τουρισμός είναι μόνο τέσσερα από τα τουριστικά προϊόντα στα οποία η Ημαθία οφείλει να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου