Μέσα σε όλα τα στραβά που συμβαίνουν στην παγκόσμια οικονομία, δεν μπορούμε να κλείσουμε τα μάτια και σε μια πρωτοφανή ευχάριστη επανάσταση.
Πριν αρκετούς μήνες, με την είσοδο στην ελληνική αγορά της ιταλικής «ON telecoms» και μετά την εξαγορά της HellasOnline από τον όμιλο Intracom, βιώνουμε και στην Ελλάδα την περιβόητη «σύγκλιση», που συντελείται στην Ευρώπη εδώ και μερικά χρόνια. Τηλέφωνο, τηλεόραση και διαδίκτυο γίνονται ένα! Ο ΟΤΕ πάντα μέσα στις εξελίξεις διατηρεί τη μερίδα του λέοντος στην ελληνική αγορά, ακολουθεί όμως μια ακριβή τιμολογιακή πολιτική. Με τον ερχομό των Γερμανών της Deutsche Telecom, αναμένεται επιτέλους και ο ΟΤΕ να πάψει να στηρίζεται στην πατροπαράδοτη εμπιστοσύνη που του δείχνουν οι Έλληνες καταναλωτές και να γίνει περισσότερο ανταγωνιστικός σε υπηρεσίες, αλλά προπαντός σε τιμές. Η δε Forthnet μόλις πριν μερικές εβδομάδες εξαγόρασε το μοναδικό δίκτυο ψηφιακής τηλεόρασης στην Ελλάδα, τη NOVA. Παράλληλα, οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας έχουν μπει κι αυτές για τα καλά τα χωράφια της σταθερής τηλεφωνίας.
Ο κλάδος των τηλεπικοινωνιών είναι αυτός με τους μεγαλύτερους ρυθμούς ανάπτυξης στην παγκόσμια αγορά. Τα κέρδη για τους καταναλωτές μεγαλώνουν συνεχώς, αφού οι υπηρεσίες οι υπηρεσίες των τηλεπικοινωνιών είναι οι μόνες σε αυτόν τον κόσμο που συνεχώς βελτιώνονται και γίνονται ολοένα και πιο οικονομικές. Μην παραξενεύεστε! Η ψηφιακή τεχνολογία ευθύνεται γι’ αυτό. Κάποτε τα έξοδα κατασκευής και συντήρησης των δικτύων του ΟΤΕ, αλλά και του κάθε κρατικού ΟΤΕ στις άλλες χώρες, ήταν τεράστια. Έτσι δικαιολογούνταν οι διαφορετικές χρεώσεις μεταξύ αστικών και υπεραστικών τηλεφωνικών κλήσεων, η χρονοχρέωση και άλλα τέτοια δεδομένα υψηλά κόστη στις επικοινωνίες μας.
Σήμερα και στην Ελλάδα, με ένα πάγιο 20-30 ευρώ μπορείτε επιτέλους να καλείτε σε όποιο σημείο του πλανήτη επιθυμείτε εντελώς δωρεάν. Στα παιδιά στην Αγγλία, στα ξαδέρφια στην Αυστραλία ή στη θεία στο… Σικάγο. Εντάξει, πρακτικά αν αύριο όλα τα ελληνικά νοικοκυριά αγοράσουν τέτοιες συνδέσεις, τότε το σύστημα θα «κολλήσει». Αυτό είναι βέβαιο μια και υπολειπόμαστε σε ποιότητα ψηφιακών δικτύων, αν συγκριθούμε με την υπόλοιπη Ευρώπη. Ευτυχώς, οι τηλεπικοινωνιακοί κολοσσοί συνεχώς επενδύουν σε υποδομές, οπότε μέχρι να… ξυπνήσουμε όλοι και να εγκαταστήσουμε την περιβόητη «ευρυζωνική σύνδεση» στα σπίτια μας, θα έχουν προλάβει να πραγματοποιήσουν τις αναγκαίες αναβαθμίσεις στα δίκτυά τους.
Αν και θέλω πολύ καιρό να αναφερθώ στα παραπάνω ευχάριστα γεγονότα, αφορμή τελικά αποτέλεσε η διαφημιστική καμπάνια για το νέο «δίσκο» της Μαντόνα. Δεν τον διαφημίζει ούτε μια μεγάλη δισκογραφική εταιρία, ούτε μια μεγάλη αλυσίδα δισκοπωλείων. Η Vodafone είναι αυτή που προωθεί την καινούρια μουσική της γνωστής ποπ τραγουδίστριας. Δεν χρειάζεται να κάνετε καμία κίνηση, απλά «κατεβάζετε» τα νέα τραγούδια στο κινητό σας, με πρωτοφανή ταχύτητα και σε απαράμιλλη ποιότητα. Από κει και μετά «εγγράφετε» τα τραγούδια σε CD, σε MP3, ακόμα και σε κασέτα αν θέλετε.
Δεν θέλω σε καμία περίπτωση να διαφημίσω ούτε την πολυεθνική εταιρία κινητής τηλεφωνίας, ούτε την δισεκατομμυριούχο τραγουδίστρια. Είναι όμως προφανές ότι έχουν έρθει τα «πάνω κάτω» στη μουσική βιομηχανία και οσονούπω στη βιομηχανία του κινηματογράφου και της τηλεόρασης. Ετοιμαστείτε… Ενημερωθείτε… Και μην φοβάστε την τεχνολογία. Αποτελεί ίσως την μοναδική επανάσταση των τελευταίων δεκαετιών, η οποία έχει να φέρει τόσα θετικά στον Έλληνα καταναλωτή. Μπροστάρηδες φυσικά είναι οι νέοι. Η πιο δεκτική ομάδα του πληθυσμού στις νέες τεχνολογίες. Οι μεγαλύτεροι τείνουν να βλέπουν μόνο τα αρνητικά αυτής της επανάστασης. Σίγουρα, υπάρχει και η αρνητική πλευρά, αλλά όταν κι αυτοί, οι «μεγάλοι» σε ηλικία, μιλήσουν με Αμερική για κανένα μισάωρο και μετά κοιτάξουν το… πορτοφόλι τους, τότε μόνο να χαμογελάσουν θα μπορούν!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου